Музей

Напрямок роботи

Музей має свій профіль – історичний. Він є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпеченню духовної єдності поколінь. Експонати музею знайомлять з історією навчального закладу, життям її учнів та вчителів.

В 2018 році нашій школі виповнилося 60 років, і для більшості мешканців Залізничного селища вона стала частиною життя, адже тут вчилось не одне покоління жителів мікрорайону.

Якою була освіта в попередні періоди? Який досвід варто запозичити, а що переосмислити? Як навчались і відпочивали учні? Ким стали випускники школи? Як вони сприяють становленню української державності, суспільному розвитковісучасної України? Відповіді на ці та інші питання намагаються знайти юні краєзнавці та пошуковці нашої школи.

З метою пожвавлення пошукової роботи серед вчителів та учнів, залучення дітей і підлітків до пошуково-краєзнавчої роботи на виконання наказу № 144 від 03.09.2002 року по ЗОШ І-ІІІ ст. №15 м. Білої Церкви в школі діє музей. 

Головні завдання

  1. Сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу у школі.
  2. Розширення і поглиблення загальноосвітньої та профільної підготовки учнівської молоді засобами позакласної та позашкільної роботи.
  3. Формування у підростаючого покоління розуміння нерозривного взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України.
  4. Допомога педагогічному колективу школи у впровадженні нових нетрадиційних форм роботи за інтересами.
  5. Вивчення, охорона і пропаганда пам’яток історії та культури рідного краю.
  6. Проведення культурно-освітньої роботи серед учнівської  молоді.

За останні роки кількість експонатів музею збільшується, адже учні і вчителі прагнуть долучитися до загальної справи. Матеріали з історії школи збираються колективом, колишніми випускниками та старожилами нашого мікрорайону. Після реекспозиції в травні 2018 р. матеріали  розміщені  за наступними розділами Експозиція музей історії школи №15 складається з таких розділів:

  • розділ І «Роки становлення школи 1958-1964 рр.»
  • розділ ІІ «Наша школа в 1960-1970 рр.»
  • розділ ІІІ «Школа в 1980-1991 рр.»
  • розділ ІV «Школа в незалежній Україні»
  • розділ V «Наші земляки – учасники АТО

Постійно продовжується дослідницько-пошукова робота, музей  поповнюється новими експонатами. Якщо в 2013 р. експонатів основного фонду було – 141, то в жовтні 2018 р їх налічувалось – 224, в жовтні 2019 – 230, в лютому 2020р. – 235.

Експозиція першого розділу поповнилась учнівським пеналом зразка 60-х років ХХ ст., гаманцем, паперовими купюрами та металевими монетами.

До другого розділу додались підручники 60-х рр. ХХ ст., шкільний фартух (чорний), піонерський галстук, плакатні пера з ручкою «перо» та інше.

В експозиції третього розділу з’явилась піонерська атрибутика: горн, пілотка, значки. Цікавість викликають такі експонати, як дерев’яні лижі, учнівський ранець, касетний магнітофон, шкільна форма для дівчинки з парадним (білим) фартухом та інші речі.

Під час останньої реекспозиції було створено типовий куточок робочого місця вчительки вдома періоду кінця 1970-х – поч. 1980-х років з оригінальних речей подарованих музею вчителями-ветеранами.

Четвертий розділ «Школа в незалежній Україні» доповнився комп’ютерною клавіатурою, обчислюваною машинкою, калькулятором.

Проте найбільше музей збагатився численними фотографіями з літопису школи, матеріалами науково-дослідницької роботи педагогічного колективу, грамотами.

Період Другої світової війни представлений фотографіями учасників війни «Згадаємо всіх поіменно». Члени пошукової групи продовжують збирати та поповнювати музей матеріалами про учасників Другої світової війни, які мешкають на території мікрорайону.

АТО

Цінними є фотографії та інші експонати, присвячені подіям АТО. Це прапори з підписами учасників АТО передані школі через волонтерів, а також фотоматеріали учасників АТО Віталія Коломійця та Олега Мосійчука – мешканців Залізничного селища, які загинули під час бойових дій на Сході. Ці матеріали надані родинами загиблих.

До виставкової експозиції «Герої не вмирають» в рекреації були додані експонати, привезені волонтерами Білоцерківської волонтерської групи, яку очолює Ю.Москаленко, з території бойових дій на Сході України. Пошукові групи продовжують збирати матеріали про учасників АТО та ООС.

В музеї постійно відбуваються зустрічі з випускниками школи, які із теплотою та вдячністю згадують своїх наставників та затишні стіни класних кімнат, уроки історії, конференції, «круглі столи», виховні години, заняття туристсько-краєзнавчих гуртків позашкільного відділення тощо.

В музеї систематично проводяться екскурсії, зустрічі з ветеранами освіти, учасниками Другої світової війни, Революції Гідності, АТО, волонтерами.  Так, робота «В.М.Пантюшенко – патріот, педагог, учасник Революції Гідності» вихованки гуртка «Туристи-краєзнавці» позашкільного відділення Рудійко Анастасії посіла ІІ місце в обласному етапі  краєзнавчої пошукової акції «Герої серед нас:сучасні захисники України» (2018 рік).

На уроках історії використовуються експонати музею. Наприклад, в 5–х класах під час вивчення тем «Коли речі починають говорити», «Про що можна довідатись з сімейного альбому». Учні з цікавістю виконують завдання – «Склади шкільний портфель своєї бабусі», записують спогади своїх рідних про шкільні роки.

До річниці з дня народження Василя Сухомлинського, за традицією, учні 6-7 класів стають учасниками рольових читань творів великого педагога «Людина починається з добра».

Рада музею у складі заступника директора, керівника шкільного музею, заступника директора з навчально-виховної роботи з метою розвитку творчих здібностей учнів спрямовує діяльність музею на поглиблення знань та розвиток практичних навичок з історії, музеєзнавства, мистецтвознавства, лінгвістики, соціології, психології, філософії, пошуко-краєзнавчої роботи тощо.

Музейні експозиції допомагають старшокласникам образно уявити загальну атмосферу навчання і життя в ХХ столітті, краще засвоїти  теми з історії України, сприяють розвитку критичного мислення учнів. На базі музею діють гуртки туристсько-краєзнавчого напрямку: «Юні екскурсоводи», «Туристи-краєзнавці», «Джура».

Отже, музей відіграє важливе значення у формуванні національної свідомості дітей, зберігає пам’ять про минуле Залізничного селища, школи, формує в дітей відчуття причетності до історичних подій.



Гра Зроби свій вибір